עוד 3 משחקים שילדיכם יוכלו לשחק בהם בחופש, ללא הוצאה כספית מיותרת
3 משחקים שילדיכם יוכלו לשחק בהם בחופשה, ללא הוצאה כספית מיותרת – מתוך ספר שעומד לצאת לאור בקרוב, בעזרת ה'.
1. המחשבנים!
משך המשחק: כחצי שעה.
מי המשתתפים?
שני ילדים שיודעים לערוך חשבון פשוט וגם לכתוב אותו.
מהלך המשחק:
שני הילדים יושבים זה מול זה.
על השולחן, מול כל אחד מהם, מונח גיליון נייר.
אחד מהילדים רושם על הדף שלפניו תרגיל פשוט, שתשובתו עד 10.
למשל:
5 ועוד 2
הילד שממול כותב באותו זמן בדיוק, על הדף שלפניו, תשובה שעולה בדעתו לתרגיל שכתב אחיו. הוא אינו רואה את התרגיל שכתב האח, אבל מנחש שהתשובה עליו: 6!
עכשיו קורא האחד את התרגיל, השני קורא את התשובה שניחש.
על פי רוב התשובה לא תהיה נכונה.
התור עובר לילד הבא.
מי שענה תשובה הנכונה (על אף שלא ראה את התרגיל, כמובן) זוכה בנקודה טובה.
2. עוצרים באדום!
משך המשחק: כחצי שעה
מי המשתתפים?
כמה שיותר ילדים!
מהלך המשחק:
הכינו עם ילדיכם שני תמרורים מנייר, אחד אדום ואחד ירוק.
גזרו עיגולים מנייר, הצמידו להם מקל מצדם האחורי, והרי לכם שני תמרורים.
מצאו בביתכם או בחצרכם מקום שניתן לרוץ בו בקו ישר.
מנו את אחד הילדים להיות ה"מאותת", על היתר להישמע לו.
כל המשתתפים עומדים בקצה האחד של החדר. מוכנים לצאת לדרך.
המאותת עומד בקצה הנגדי של החדר או החצר, מרים את התמרור הירוק, וכולם פוצחים בריצה אל העבר האחר, תוך כדי שהם מרימים את ראשיהם, כדי לראות אם לא התחלף האור.
ברגע שהתחלף האור לאדום, עליהם לעצור. מי שממשיך לרוץ נפסל וחוזר להתחלה.
על המאותת להחליף את הצבעים בצורה שכלתנית. מצד אחד בזריזות רבה, מצד שני לאפשר למשתתפים לנוע.
המשתתפים חייבים לרוץ בצורה חכמה, מצד אחד לא להיתקל בדרכם, מצד שני, לראות מתי מתחלף האור.
המנצח, כמובן, הוא זה שמגיע ראשון אל המאותת.
עכשיו הילד שהגיע ראשון נוטל את התמרורים מהמאותת, ומורה לאחרים לנוח באדום ולנוע בירוק.
3. קליעה למטרה!
משך המשחק: כשעה
מי המשתתפים? – כמה שיותר ילדים!
מהלך המשחק:
קחו את גיגית הכביסה שלכם ורוקנו אותה מהכביסה.
הניחו לפניכם 30 קוביות, או קפלות, או אבני פלא.
הניחו את הגיגית הריקה בקצה החדר.
סמנו סימון על הרצפה, על ידי סרגל ארוך של אחד הילדים.
כל אחד מהילדים, בתורו, יעמוד מאחורי קו הסרגל, ויצטרך לקלוע את הקוביות בזו אחר זו לתוך הסל.
כל אחד מהילדים יחליט אם רוצה לזרוק כל קובייה בנפרד, או להשליך כמה יחד.
כשמסיים לזרוק את כל 30 הקוביות, מונים הילדים כמה קוביות נקלעו לתוך הסל.
בכל סיבוב כזה מסכמים ובודקים כמה נקודות לכל אחד.
מרחיקים את הסל או מקרבים אותו, לפי הצורך.
ממשיכים בסיבוב הבא, וכך עד שנמאס.
יש לכם שאלות נוספות ? אתם מרגישים אובדי עצות בתחומים מסוימים?
מנוחה פוקס במיזם חד פעמי לטובת הציבור- שיחות ייעוץ טלפוניות
לפרטים נוספים לחצו כאן